Tarieven

  • Consult aan huis.  Duurt meestal anderhalf uur. Exclusief reiskosten.
    Evt. lenen van een kolf, max. 2 weken en 50 euro borg, beperkte voorraad.
€ 50,-
  • Vervolgconsult aan huis, excl. reiskosten
€ 35,-
  • Consult per telefoon (per 20 minuten)/mail/whatsapp
€ 20,-
  • Medicatieadvies (via telefoon of mail):
€ 20,-
  • Cursus Borstvoeding de Basis of Vaste Voeding voor een groep van max. 15 pers. 
    Duurt ongeveer 2 uur.
€ 100,-
  • Individueel prenataal consult aan huis.
€ 35,-
  • Consult aan huis m.b.t. allergie en/of vaste voeding. Een consult duurt meestal 1 uur. Exclusief reiskosten.
€ 35,-
  • Reiskosten
€ 0,50 per km

Prijzen zijn onder voorbehoud en kunnen te allen tijde gewijzigd worden.

Betaling:

Betaling via tikkie of betaalverzoek, evt contant. Indien gewenst kan een factuur gemaild worden.

Vergoedingen

Vergoeding door de zorgverzekering

Mijn hulp wordt dus niet meer vergoedt.

De meeste zorgverzekeraars vergoeden de lactatiekundige zorg geheel of gedeeltelijk vanuit de aanvullende verzekering.  En alleen als de lactatiekundige ibclc of nlg accreditatie heeft en een agb-code heeft.

Soms heeft u ook een verwijzing nodig van een huisarts, verloskundige of het consultatiebureau.(bij mij dus niet)

Op www.nvlborstvoeding.nl/ouders/verzekering/  staat een link naar een overzicht van vergoedingen van verzekeraars. 

Privacy protocol

Als cliënt is het goed om te weten hoe de lactatiekundige met persoonsgegevens omgaat. Klik hier om het privacyprotocol in te zien. 

 

 

WHO gedragscode

De WHO-code heet voluit de 'Internationale Gedragscode voor het op de markt brengen van vervangingsmiddelen voor moedermelk'.

Het betekent dat ouders zelf een keuze moeten kunnen maken voor de voeding van hun kind, zonder beïnvloeding van commerciële partijen. Dankzij de WHO-code is in Nederland de reclame voor babyvoeding onder zes maanden aan banden gelegd. De WHO-code is uitgebreider dan de Nederlandse Warenwet of de Europese wet- en regelgeving.

Ik werk echter niet alleen met merken en producten van bedrijven die zich aan de WHO-code houden. Dit is de reden dat ik voor sommigen merken geen reclame zal maken.

De WHO-code wil:

  • borstvoeding beschermen en bevorderen
  • dat ouders de juiste en voldoende voorlichting krijgen
  • dat vervangingsmiddelen voor moedermelk - wanneer nodig - juist worden gebruikt
  • dat richtlijnen voor de verkoop van en reclame voor babyvoeding worden nageleefd

Lees meer over de gedragscode